18 Şubat 2017 Cumartesi

12-) Valizimde neler olmalı, yanıma neler almalıyım?

Geldik en zor kısıma...

20 kg bagaj 8 kg'da el valizi olucak şekilde toplamda 28 kg'lık hakkınız bulunmakta. Elinize tartı aletinizi alın ve tartmaya başlayın. Fazla kg için extra para ödemeniz gerekebilir.

Ben self-catering tipi konaklamayı tercih edeceğinizi varsayarak anlatacağım.

Aslında benim geldiğim yerde tüm malzemeler mevcuttu ama ben yinede cesaret edemedim.Sonuçta ev halkı aynı dine mahsup değiller, içlerinde kim bilir neler pişiriyorlar. Ben kendi aldıklarımı sizlerle paylaşayım.


1-) Ocakta kullanabileceğimiz türde metal tost makinası (*Self cateringte sabah kahvaltısının olmazsa olmazı!)
2-) Kahvaltıda tost için kaşar.Gerçekten çok işe yarıyor bilakis kahvaltıda. Şiddetle öneririm. 3 ay için 4-5 tane almanız yeterli. (Buradada mevcut ama kur farkından dolayı pahalıya gelebilir. Ben bitince Lidl Market **BİM Market** ten almıştım)
3-) Sarella.Akşamları ufak kaçamaklar için güzel oluyor. (Markettede mevcut ama yinede ne olur ne olmaz dedim)
4-) Makarna (İlk haftalar çok işinize yarar, sonuçta yabancı yerdesiniz keşfedene kadar sizin ihtiyacınızı karşılar)
5-) Pirinç (Kişisel tercih, ben çok severim. Olmazsa olmazım ama Lidl markettede var. Alırken dikkat edin ince çinliler için var. Pahalı onlar.Siz yine normal pirinçi almayı tercih edin. )
6-) Yağ Tuz ve baharat çeşitleri (Gerek yok ama aldım yinede, isterseniz buradanda alabilirsiniz)
7-) Mini kettle (ben plastik adi üründen almıştım, çok işe yarıyor şiddetle tavsiye ederim. Hatta mümkünse kaliteli olanından alın. Akşamları odanızda çay demlemek için birebir. )
8-) Dönüştürü (Priz dönüştürücü googlea Eu to Uk plug yazın çıkar) ve uzatma kablosu.15 mt uzatma kablolu alın. Pc yada yatağınızla priz arasında mesafe farkı olabilir.
9-) Tencere, tava (domuz eti yiyen arkadaşlarınız olursa iğrenmemeniz için. Bende oldu halen kendi tencere tavamı kullanıyorum)
10-) Hazır lipton çaylar (özellikle fazla alın gerçekten çok işe yarıyorlar,buradada var ama bir şok market kadar ucuz değil. 4.5 € uydu galiba) ve şeker. En az 4 paket alın türkiyeden.
11-) Elbiseleriniz ve temizlik ihtiyaçlarınız (İklim olayına dikkat edin.Türkiyeden daha sıcak burası)
12-) Güneş gözlüğü
13-) Diş fırçası ve macunu, banyo gereçleri
14-) 2 çift ayakkabı
15-) Fotoğraf makinası (gerekli ise)
16-) Notebook (gerekli ise, ben getirdim)
17-) Okulda kullanabileceğiniz sırt çantası, haftasonları kullanabileceğiniz bel çantası
18-) Powerbank (özellikle alın yanınıza) GPS kullandığınızda bataryayı sömürüyor.Keşfedilesi sokaklar için gerekli.
19-) Android telefonunuz için MyMalta programını indirin. Size tarihi yerler konusunda yardımcı olacaktır.




Şu an aklıma gelenler bunlar.Sizlerde burada istediğiniz ürünleri alıp çeşitliliği kg'a uymak kaydıyla arttırabilirsiniz.

!!!  Bunlarla beraber size tavsiyem telefonunuza haritalar uygulamasına girip gideceğiniz ülkenin haritasını telefonunuza Çevrimdışı çalışacak şekilde indirin. Telefonunuzdan navigasyonu açıp sokak sokak keşfedebilirsiniz.Şu an ben öyle yapıyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder