18 Şubat 2017 Cumartesi

9-) Vize için istenilen evraklar neler olacak?

Başlayalım...

1-)  Pasaportun Aslı : Vize evraklarınızla beraber pasaportunuzuda teslim etmeniz gerekiyor.Pasaportunuza yurtdışı çıkışınızı sağlayacak etiketler yapıştırılacak.

2-) Vize Başvuru formu : VFS Globaldaki form.

3-) İki Adet Fotoğraf : Hatırlarsanız pasaportta birde normal biyometrik ebatlarında çektirin demiştim. Normal ebatlardaki biyometrik fotoğrafları burada kullanabilirsiniz.

4-) Pasaportunuzun işlenmiş tüm sayfaları : İlk defa çıkacaklar sadece resminizin bulunduğu ilk sayfayı çektirmeleri yeterli.

5-) Nüfus cuzdanı fotokopisi : Siyah beyaz, arkalı önlü olması yeterli 

6-) Uçak Bileti Rezervasyonu : Satın almanıza gerek yok bileti. Bakarsınız ret alırsanız pişman olmayın. Yetkili THY acentalarına gidip ücretsiz alabilirsiniz. Bilet olayını daha sonra anlatacağım. 

7-) Seyahat Sağlık Sigortası : Dönüş tarihinizden 15 gün sonra olacak şekilde almanız gerekiyor. Bu belge anlık alınabiliyor. E-Mail adresinize pdf formatında gönderiliyor.Bu çıktıyı alarak teslim edebilirsiniz. Herhangibir ıslak imzaya gerek yok.PDF çıktısı yeterli olucaktır. www.enuygun.com gibi indirim sitelerinden satın alabilirsiniz. Ben en uygun sigortaci123.com sitesinde HDI Sigortayı bulmuştum. Yinede şansınız deneyin. 

8-) Ders/Derslerin detaylarını, süresini ve ücretini gösteren, kuruluşun mührünü ve okul yöneticisinin imzasını taşıyan Malta eğitim kuruluşundan kabul mektubu ve ödemenin yapıldığını onaylayan makbuz : Bunu okula ödeme yapıp alıyorsunuz. Ödeme olayını 10'uncu sayfamda ayrıca anlatıcam... 

9-) Seyahat masraflarının nasıl karşılanacağını gösterir belgeler: Malta sizi ülkesinde günlük 48€ harcayacağınızı varsayarak hesap yapıyor. Mesela 12 hafta yani 90 gün kalıcaksınız. 90 x 48 = 4320 € Hesabınızda en az 4.320 € yani TL olarak yaklaşık 17280 TL olmalı.Hesabınızın doluluğunu Euro bazında ıspatlamanıza gerek yok.TL olarakta sunabilirsiniz. Bunların dışında kendi üzerinize araç varsa ruhsat fotokopisi ve varsa ev tapusu fotokopisinide ekleyebilirsiniz. Bu belgelerin asıllarını yanınızda tutun.Gösterdiğinizde orjinali görüldü kaşesi basılıyor. Yoksada sorun değil.Sadece nakite dikkat edin.

Önemli : Hesap özeti çıktısını bankanızdan alın ya da almış olduğunuz çıktıyı bankanıza onaylattırın. Banka ıslak imza atıp aynı zamanda imzayı atan personelin imza sürküsünü veriyor. Bu da işinizi dahada garantilemiş oluyor. Herhangibir ücret ödemiyorsunuz o yüzden bankanızdan alın.

10-) İşyerinden izin belgesi: Burada dikkat etmeniz kağıdın antetli olması. Antet özel bir kağıt değildir.Sadece kağıdın üstünde çalıştığınız firmanın logosu ismi kağıt altındada adresi ve telefon numarası yazar. Siz bile yapabilirsiniz bu kağıdı. Ben kendim yapmıştım.Googleda örnekleri mevcut. Burada dikkat etmeniz gereken firmanın geri geldiğinizde sizi geri alacağını ıspatlamasıdır. 

Örnek vericek olursak : 



XX.XX.XXXX 


MALTA KONSOLOSLUĞU 


İSTANBUL VİZE BÖLÜMÜ 



     XX.XX.XXXX tarihinden itibaren şirketimiz bünyesinde çalışmakta olan XXXX XXX'in ülkenizde İngilizce dil eğitimi için yapacağı ziyaret için XX.XX.XXXX – XX.XX.XXXX tarihlerinde şirketimiz tarafından izinli olup XX.XX.XXXX tarihinde ülkenizi terk ederek firmamızda aktif olarak çalışmaya devam edecektir.


Bilgilerinize arz ederiz

FİRMA SAHİBİ ADI SOYADI
KAŞE & İMZASI   

Firma Sahibinin kaşesi ve imzası olmalı.Birde firma sahibinin imza sirküsü gerekli. Patronumun imza sirküsü tarihi 2006 yılınındı bir problem yaşamadım.Onu muhasebeden temin edersiniz.

11-) SGK giriş bildirgesi, Sigorta hizmet dökümü ve Son 3 Aylık Maaş Bordroları : Bunlarıda muhasebeniz halledicektir. Ben sigorta hizmet dökümünü SGK'dan almıştım. Yine ıslak imzalı ve kaşeliydi. E-devletide kabul ettiğini duydum ama riske atmak istemedim kendimi.Geri kalanını muhasebeniz hallediyor.

12-) Çalışan veya şirket sahipleri : Vergi levhası imza sirküsü ve Şirketin ticaret odasın’da kaydı (oda kaydı orjinal olmalıdır) - Ticaret sicil gazetesinin kopyası : Ben vergi levhasını ve imza sirküsünü muhasebemden almıştım. Esnaf ve sanatkalar odası kaydıda istemişlerdi ama yoktu. Bir kaç yere sordum gerek yok dediler. Bende onu eklemedim. Eğer yoksa yaratacak değilsiniz.

13-) Emekliler: Emekli maaşını gösterir belge (banka hesap özeti veya emekli cüzdanı) : Ben bundan yararlanmadım ama isterseniz garanti olsun derseniz yararlanabilirsiniz.

14-) Çiftçi ise: bağlı olduğu ziraat odası tarafından verilmiş çiftçi belgesi : Ne ben nede sponsorum çiftçi  değildi.

15- 16 - 17 zaten açıkca yazılmış. O yüzden yorumlamıyorum.

18-) Niyet mektubu : Burada ingilizce olarak neden gittiğinizi ne yapacağınızı neden eğitimin sizler için bu kadar önemli olduğunu bilmek istiyorlar.İngilizce bir makale yazın. İnternettede bu makaleler bi hayli fazla. Örnekleri googledan alabilirsiniz.


Bununla beraber evrakları teslim ederken VFS Globalde yazan tahsilat ücretini istenilen para birimi ile yapmanız gerekecektir.O yüzden yanınızda yeterli derecede para birimi bulundurun.


Evrak teslimi aşaması nasıl oluyor. Yeni sayfa açmadan buradan yazayım...

Randevu saatinizde VFS Globala acentasına gidip güvenlikten geçip makinadan sıra numarası almanız gerekiyor. Sıra numarasını size verirken örneğin 10 nolu masaya gidin diyorlar. İçeride her ülkenin kendine ait masası/ bayrağı var. Belirtilen masanın karşısında numaranızın gelmesini bekliyorsunuz.Evraklarınız tek tek kontrol edildikten sonra sorun yoksa evraklarınızı elinize verip sizi vezneye yönlendirecekler. Vezneye ödemenizi yapıp evrağınızı teslim ediyorsunuz. Ordanda biyometrik çekim için çıkış kapısı yakınına yönlendiriliyorsunuz.Fotoğrafınız, gerekli ise parmak iziniz alınıp çıkıyorsunuz. Herşey 3 aşamada gerçekleşiyor. Bundan sonra tahsilat makbuzunda yazan takip no ile internetten takip edip beklemeye başlıyorsunuz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder