25 Şubat 2017 Cumartesi

15-) Maltada ilk hafta yaşadıklarım nelerdi?

Hello there,

What can you expect during your visit?

Artık bundan sonra yazıcağım yazılar deneyimlerim yönünde olucak. Havalaanında beni karşılayan transferim ile ilk dil okuluma, sonrada kalacağım yere yönlendirildim. Ev sandığımdan daha luks çıktı. 3 Oda + 1 Salon konseptli bir yer düşünün.Salon ve mutfak Amerikan tarzı yani birleşik, yerler büyük fayans, mutfak gereçleri fazlasıyla var, fırın buzdolabı mevcut, çamaşır makinası mevcut. Evde internet mevcut ve LCD televizyon var. TV'ler Italyan uydusuna yönelmiş olucak ki Rai ile başlayan kanalları görmekteyim. Kanalda aratmama rağmen 2 ingilizce kanal bulabildim. Neyse günümü TV'de geçirecek değilim. Okulum ile evim arasında 5 km var. Otobüs ile gitmekteyim.

İlk gün ulaşım kartı için bir miktar para aldılar. Kart çıkana kadar;

Otobüs : Gidiş 1.5 € + Dönüş 1.5 € = Günlük 3 €

Ödemeyi elden yapabiliyorsunuz. Öğrenci olduğum için kartım geldiğinde aylıkta 23 € ödeyeceğim. Ada olduğu için ve bende keşfetmeyi seven birisi olduğum giderken otobüs dönerkende genelde yürüyerek eve geliyorum. Daha önce hatırlarsanız Haritaları telefonlarınıza indirin demiştim. Haritaları açarak ve adım adım takip ederek evimi bulabiliyorum.(İnternete gerek yok, GPS fazlasıyla işimi görüyor.)

** Benim size burada tavsiyem birincisi eviniz ile okulunuzun arası yakın olması, hatta mümkünse yürüme mesafesinde olması ve birde özellikle ev arkadaşlarınızın sizin levelda olmasıdır. Şansımamıdır nedir ev halkı İngilizce bilmiyor ve okul sonrası kabus dolu hayat başlıyor evde :/

Evde internet üzerinden araştırmalar yapmıştım. Burada en uygun Lidl ve Scott marketler. Lidl bizim Türkiye'nin BİM marketi diyebilirim. Ödemeleri Euro cinsinden yapıyorsunuz. Kredi kartı geçmekte. Ben bir miktar nakitle gelmiştim. Şu an elimdeki nakiti kullanmaktayım. Daha hiç kredi kartı kullanmadım. Market fiyatları kur bazı hesap yaptığınızda TR'ye oranla 2 yada 3 TL fark etmekte. Mesela Türkiyede 12 Tl'ye aldığın Nutellayı burada kur * değeri şeklinde hesapladığında 16 TL'ye geliyor. Ama gündelik ürünler alırsanız onlar çok pahalı olacağını sanmıyorum.

Burada dikkatimi çeken ikinci husussa sigaralar. Ben kullanmıyorum ama kullananlara söylim sigara en az 5 Euro'dan satılmakta.Size tavsiyem yurtdışına çıkarken AHL'den Duty Free'den sigaraları istifleyin. Alkolde aksine bizim ülkeye nazaran ucuz. Alkol seviyorsunuz doyasıya tadını çıkarabiliriniz. Ben yine içen biri değilim.

Bu arada bir websitesi keşfettim. www.maltapark.com. Siteyi favorilerinize ekleyin. Bu sitede ikinci el ürünlerden tutun iş imkanına kadar birçok kaynak mevcut. Bizim sahibinden.com gibi bir site ve oldukça popüler bir site. Biz Türkler AB vatandaşı olmadığımız için çalışma hakkımız yok ama belki ikinci el bisiklet tarzı birşey düşünürsünüz buradan satın alabilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder