17 Şubat 2017 Cuma

6-) Okulumuz ve barınma durumumuz nasıl olucak?

Tekrardan selamlar.. :)

Okul ve barınma önemli olduğu kadarda seçeneği bol bir durum. Genelde ingilizce eğitimi almak istediğin okul eğitimin yanında barınma alternatifleri sunuyor. Bu durum okul sitelerinde Accommodition diye geçiyor.Yani Study and Stay, Live area, Life, House, Home gibi kelimeler ile arama yapmayın. Direk sitelerde Accommodition diye arayın. Okul size birçok seçenek sunacaktır. Şayet ben 2 kişilik oda paylaşımlı kendi yemeğini kendin yap tarzı barınma tipini seçtim.

Kalabileceğiniz Tipler Sırasıyla Şöyle

  • Residence Accommadition                         > Rezidans Konaklama
  • Homestay Accommadition - Host Family    > Aile yanında
  • Hotel Accommodation                               > Otelde Konaklama
Bu 3 seçenek içersidede Tek veya Çift kişilik odalar yada sadece kendiniz kalabileceğiniz villa tarzı konspetleri seçebilirsiniz. Bu tamamiyle sizin bütçenize bağlı. 

Benim bu hususta size tavsiyem iki seçenek olucaktır. Bunlardan birincisi aile yanı konaklama. Aile yanı konaklamada sizinle ilgilenmek zorunda olan bir ev sahibi olucaktır. Yani aksanıyla konuşmasıyla size yardımcı olacak kişilerde diyebiliriz. Bununla beraber eğer ki kahvaltıyıda ev sahibim yapsın derseniz sabahları kahvaltı hazırlama gibi derdiniz olmaz. Bunu genelde 18 yaş altı çocuklar ve yemek yapmasını bilmeyen öğrenciler tercih ediyor. Ben geçmişte kendi başına kaldığım için bu tip konaklamayı seçmedim.

Diğer tavsiye edebileceğim konaklama tipi 2 kişi paylaşımlı odada self-catering yani kendi başına yemek yaparak konaklama tipi. Ben bu tip konaklama tipini seçtim. Konaklama durumlarını ilerleyen zamanlarda açıklayacağım.

Bununla beraber eğitim tipinizde yine kataloglara bakarak seçebilirsiniz.Saati ve eğitim tipine göre ücretleri değişiyor. Ben Genel İngilizce haftada 20 saat olarak almıştım. Sizde tercihinize göre plan yapabilirsiniz.

Okulların seçimini google maps ve e-mail ya da facebook gibi sosyal ağlar ile iletişim kurarak yapmanızı hatırlatmama gerek yok sanırım.Çevrenizde ingilizce bilen birisini bulun ve basit bir email yazdırttırın.Sizin okulunuza gelmek istiyorum, son fiyatınız ne olur gibi sorular yazdırtın. Copy & Paste yöntemiyle farklı okullara mailler atıp teklifler alabilirsiniz.

Önemli NOT : Burada sizin dikkat etmeniz gereken eviniz ile eğitim alacağınız yerin birbirlerine yakın olması olsun. Sonuçta her otobüs için extra para ödemek durumunda kalırsınız. O yüzden muhakkak tercih yaparken okulun resimlerini, okulun konumunu, seçtiğiniz konaklama tipinin konumu ve resimlerini isteyin. Google Mapsten konumu muhakkak check edin.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder